Artykuł
Procedura wydawania legitymacji szkolnych i ich duplikatów
§1
Legitymacje szkolne
1. Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Wypełniana jest ona pismem komputerowym (drukowana na giloszach) lub ręcznym, zgodnie z aktualnie obowiązującym wzorem:
MEN-I/1 - dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów niepełnosprawnych,
MEN-I/3-N - dla uczniów niepełnosprawnych.
Legitymacja wydawana jest nieodpłatnie.
2. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnych latach szkolnych przez umieszczenie daty ważności i małej pieczęci urzędowej szkoły.
3. Sekretariat szkoły prowadzi ewidencję wydanych legitymacji szkolnych.
Numer legitymacji szkolnej odpowiada kolejnemu numerowi ewidencyjnemu.
§2
Wymiana legitymacji szkolnej
1. W legitymacji szkolnej nie dokonuje się skreśleń i poprawek. Legitymacje szkolne zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (zmiana adresu, nazwiska).
2. W przypadku stwierdzenia błędu lub zmiany danych osobowych ucznia rodzice mogą wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji.
3. We wniosku należy podać przyczynę żądania wymiany legitymacji szkolnej.
4. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie o wymiarach 30 x 42 mm, dokument potwierdzający fakt zmiany danych ucznia oraz zwrócić dotychczasową legitymację.
5. Za wymianę legitymacji nie pobiera się opłaty.
6. Wzór wniosku o wymianę legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 1 do procedury.
Do pobrania:
Zalacznik nr 1 do PROCEDURY WYDAWANIA LEGITYMACJI SZKOLNYCH.pdf
§ 3
Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej
1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej, z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
2. Wzór wniosku o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 2 do procedury.
3. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu - 9 zł.
Opłatę wnosi się na konto Szkoły Podstawowej Nr 2 im. ks. Jana Twardowskiego w Łańcucie
Numer konta: 70 1020 4391 0000 6802 0196 6043 w PKO Bank Polski S.A
Tytuł przelewu: „Opłata za duplikat legitymacji – (imię i nazwisko ucznia, klasa)”.
4. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne o wymiarach 30x42 mm (imię, nazwisko, data urodzenia, nr PESEL, adres zamieszkania) oraz potwierdzenie wniesienia opłaty.
6. Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji. W przypadku odnalezienia utraconego oryginału należy dokonać zwrotu do sekretariatu Szokły Podstawowej Nr 2 w Łańcucie.
Do pobrania:
Zalacznik nr 2 do PROCEDURY WYDAWANIA LEGITYMACJI SZKOLNYCH.pdf
Podstawa prawna:
1) Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t.j.Dz.U.2019, poz. 1000 ze zm);
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.2019, poz. 1700)













