Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Szkoła Podstawowa Nr 2im. ks. Jana Twardowskiego w Łańcucie
Mapa serwisu Kontakt
Treść główna

Legitymacje

Artykuł

Procedura wydawania legitymacji szkolnych i ich duplikatów

§1

Legitymacje szkolne

1. Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Wypełniana jest ona pismem komputerowym (drukowana na giloszach) lub ręcznym, zgodnie z aktualnie obowiązującym wzorem:

MEN-I/1 - dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów niepełnosprawnych,

MEN-I/3-N - dla uczniów niepełnosprawnych.

Legitymacja wydawana jest nieodpłatnie.

2. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnych latach szkolnych przez umieszczenie daty ważności i małej pieczęci urzędowej szkoły.

3. Sekretariat szkoły prowadzi ewidencję wydanych legitymacji szkolnych.

Numer legitymacji szkolnej odpowiada kolejnemu numerowi ewidencyjnemu.

§2

Wymiana legitymacji szkolnej

1. W legitymacji szkolnej nie dokonuje się skreśleń i poprawek. Legitymacje szkolne zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (zmiana adresu, nazwiska).

2. W przypadku stwierdzenia błędu lub zmiany danych osobowych ucznia rodzice mogą wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji.

3. We wniosku należy podać przyczynę żądania wymiany legitymacji szkolnej.

4. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie o wymiarach 30 x 42 mm, dokument potwierdzający fakt zmiany danych ucznia oraz zwrócić dotychczasową legitymację.

5. Za wymianę legitymacji nie pobiera się opłaty.

6. Wzór wniosku o wymianę legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 1 do procedury.

Do pobrania:

Zalacznik nr 1 do PROCEDURY WYDAWANIA LEGITYMACJI SZKOLNYCH.pdf

§ 3

Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej

1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej, z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.

2. Wzór wniosku o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 2 do procedury.

3. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu - 9 zł.

Opłatę wnosi się na konto Szkoły Podstawowej Nr 2 im. ks. Jana Twardowskiego w Łańcucie

Numer konta: 70 1020 4391 0000 6802 0196 6043 w PKO Bank Polski S.A

Tytuł przelewu: „Opłata za duplikat legitymacji – (imię i nazwisko ucznia, klasa)”.

4. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne o wymiarach 30x42 mm (imię, nazwisko, data urodzenia, nr PESEL, adres zamieszkania) oraz potwierdzenie wniesienia opłaty.

6. Z chwilą otrzymania duplikatu traci ważność oryginał legitymacji. W przypadku odnalezienia utraconego oryginału należy dokonać zwrotu do sekretariatu Szokły Podstawowej Nr 2 w Łańcucie.

Do pobrania:

Zalacznik nr 2 do PROCEDURY WYDAWANIA LEGITYMACJI SZKOLNYCH.pdf

 

Podstawa prawna:

1) Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t.j.Dz.U.2019, poz. 1000 ze zm);

2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.2019, poz. 1700)

Katarzyna Sobek
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.