Artykuł
Procedura wydawania świadectw szkolnych.
Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych
1. W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
1) rodzaju świadectwa (ukończenie szkoły / promocyjne),
2) roku ukończenia szkoły / klasy.
2. Wzór wniosku o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego stanowi załącznik nr 4 do procedury.
3. Za wydanie duplikatu świadectwa pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty
skarbowej od legalizacji dokumentu - 26 zł. za 1 szt.
Opłatę wnosi się na konto Szkoły Podstawowej Nr 2 im. ks. Jana Twardowskiego w Łańcucie
Numer konta: 70 1020 4391 0000 6802 0196 6043 w PKO Bank Polski S.A
Tytuł przelewu: „opłata za duplikat świadectwa – (imię i nazwisko ucznia)”.
4. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty.
5. Termin wykonania duplikatu świadectwa szkolnego - do 14 dni roboczych, jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole. W przypadku gdy dokumentacja szkolna uniemożliwia wystawienie duplikatu w ciągu 14 dni (brak wzornika świadectwa) zainteresowany informowany jest na piśmie przez sekretariat szkoły o terminie wystawienia duplikatu.
6. Jeśli szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
7. W tym przypadku odtworzenie świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
8. Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginalnego dokumentu.
9. Na pierwszej stronie u góry umieszcza się wyraz „Duplikat”. Na końcu dokumentu wyrazy „oryginał podpisali”, wymienia się nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa. Jeśli podpisy są nieczytelne, stwierdza się nieczytelność podpisów.
Obok zamieszcza się datę wydania duplikatu świadectwa i opatruje pieczęcią urzędową.
10. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub osobę upoważnioną na piśmie (po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem). Duplikat może także zostać wysłany pocztą (listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru), pod wskazany we wniosku adres.
11. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
Do pobrania:
Zalacznik nr 4 PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW ŚWIADECTW SZKOLNYCH.pdf
Podstawa prawna:
1) Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t.j.Dz.U.2019, poz. 1000 ze zm);
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.2019, poz. 1700)













